Asylkonferens 2012: “Papperslösa måste börja organisera sig”

Karim Pormah har bott i Sverige i drygt tio år, som politisk flykting.

– Jag tror att Asylkonferensen kan bli ett bra forum för alla bortglömda flyktingar.

– Jag har varit politisk aktiv i mitt hemland Iran och när jag blev efterlyst av den islamiska regimen flydde jag till Sverige och sökte politisk asyl. Men trots den långa vistelsen i Sverige är jag fortfarande en papperslös flykting utan några som helst rättigheter. Under den långa tiden har jag lidit både fysiskt och psykiskt. Men trots alla dessa svårigheter har jag fortsatt min kamp mot den islamiska regimen i Iran.

– Jag har bland annat varit med och aktivt deltagit i den omtalade protestaktionen ”Misstro oss inte”, en protestaktion som vände sig mot såväl Migrationsverkets omänskliga behandling av mitt ärende, som den diktatoriska regimen i Iran.

Kom till Asylkonferens 2012 den 6 oktober i Hammarkullen

Kommentera

